בורג' חליפה דובאי

המדריך השלם לביקור בבורג' חליפה בדובאי - הבניין הגבוה ביותר בעולם!

מגדל בורג' חליפה הוא המגדל הגבוה ביותר בעולם ואחת האטרקציות המפורסמות ביותר בדובאי ואתר Must See עבור כל תייר. אז איך מגיעים לשם? מה אפשר לראות? מהן שעות הפעילות? כמה עולים כרטיסים? איפה קונים? ואיך עוקפים את התורים הארוכים? קבלו את המדריך השלם לביקור במגדל המפורסם של דובאי!

מאת: אורי צור

מגדל הבורג' ח'ליפה (Burj Khalifa) הוא בלי כל ספק האטרקציה הידועה ביותר בדובאי. אם עדיין לא שמעתם עליו, מדובר במבנה הגבוה ביותר בעולם נכון להיום, כשהוא מתנשא לגובה של לא פחות מ-828 מטרים!

המגדל הפך עם השנים לסימן ההיכר של דובאי ושל איחוד האמירויות והוא מושך אליו מיליוני תיירים מכל העולם (ועכשיו גם מישראל) שמגיעים כדי ליהנות מהנוף המדהים שמציע המגדל בנקודות תצפית מהקומות 124,125 והקומה-148.

זהו אחד האתרים המבוקשים ביותר בדובאי וכדאי מאוד להיערך בהתאם לפני ההגעה. במדריך הבא, אציג לכם בהרחבה על כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בבניין ובתצפיות, כולל פירוט על האתר ומה רואים בו, דרכי הגעה ושעות פעילות, כרטיסים ומחירים, טיפים והמלצות וגם דרכים לעקוף את התורים הארוכים. אז מבלי לבזבז יותר מדי זמן, בואו ונתחיל.

מה אפשר לעשות ולראות בבורג' חליפה?

הבורג' חליפה נכון להיום מחזיק בתואר הבניין הגבוה בעולם כשהוא מתנשא לגובה מדהים של 828 מטרים עם 163 קומות! עיצובו המרשים והתצפית המדהימה הנשקפת מהקומות הגבוהות, הפכה את המגדל לאטרקציה מס' 1 בדובאי בפרט ובאיחוד האמירויות בכלל. מדובר במבנה מרשים ומדהים שעלות בנייתו עמדה על כ-1.5 מיליארד דולר. המבנה כולל בתוכו בית מלון, בריכה, דירות ומשרדים ותצפית לתיירים.

מסביב למגדל נמצא פארק גדול ומושקע הכולל בריכות, אגמים וגם מזרקה מושקעת הנחשבת לאחת המזרקות הגדולות בעולם ומציעה מופעי תאורה ומים. הפארק מושך אליו תיירים רבים המגיעים לצלם את המגדל הגבוה בעולם מקרוב.

המגדל מציע כמה אפשרויות שונות של תצפיות פנורמיות מרהיבות לנוף של דובאי. התצפית הראשונה היא התצפית שבקומות ה-124 וה-125 שמציעה נוף פנורמי ב-360 מעלות. למי שמעוניין בתצפית גבוהה יותר, המגדל מציע גם תצפית בקומה ה-148! שבה תוכלו כבר ממש להרגיש את הגובה העצום של המגדל ואת עוצמתו. המעליות שייקחו אתכם אל התצפיות, הן בין המעליות המהירות ביותר בעולם!

ואם כל זה לא מספיק, אז ישנו גם לאונג' VIP שנמצא בקומות ה-152, 153 ו-154 שמציע את נקודת התצפית הגבוהה ביותר במגדל ומציע למבקרים בו, כוס שמפנייה ומשקה חם לצד פינוקים נוספים. כמו כן, המגדל מציע גם אפשרות לשלב את הכניסה לתצפית יחד עם ארוחה במסעדה של המגדל עם נוף ישיר למזרקה.

כרטיסים ומחירים

מחירי הכרטיסים לתצפית של בורג' ח'ליפה משתנים בהתאם לקומה שתבחרו לעלות אליה. הכרטיסים הזולים ביותר הם הכרטיסים האלו שכוללים כניסה לתצפית שבקומה ה-124 וה-125 והם עולים כ-42 יורו לאדם. אם תרצו לעלות גם לתצפית שבקומה ה-148, תצטרכו לקנות את הכרטיס הזה שכולל כניסה גם לקומה ה-148 וגם לקומות 124 ו-125 ועולה כ-100 יורו לאדם. ואם תרצו לעלות ללאונג' שבקומות ה-152 עד 154, תצטרכו לרכוש את הכרטיס הבא שעולה כ-143 יורו.

ישנה אפשרות גם לרכוש כרטיסים משולבים כמו למשל הכרטיס הזה הכולל כניסה לתצפית בקומות ה-124 ו-125 וארוחה מלאה במסעדה של המגדל, או הכרטיס הזה הכולל את התצפית ולאקווריום המפורסם של דובאי שנמצא ממש סמוך לבורג' ח'ליפה ועוד אפשרויות נוספות.

חשוב לדעת: התורים בקופות הכרטיסים למגדל, יכולים להיות ארוכים מאוד בעונות התיירות בדובאי. לכן, מומלץ לא להסתמך על קופות הכרטיסים במגדל, ולהזמין כמה שיותר זמן מראש כדי לחסוך את ההמתנה בתורים הארוכים ולשריין לכם מראש כרטיסים פנויים בתאריך ובשעה נוחים.

כל אפשרויות הכניסה לבורג' ח'ליפה

איך מגיעים לשם? ומהן שעות הפעילות?

התצפית למגדל פתוחה בכל יום בשבוע בין השעות 08:00 בבוקר ועד 00:00 בלילה. הכתובת המדוייקת של המגדל היא 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Boulevard, Dubai. ניתן להגיע לשם בקלות בעזרת המטרו או באמצעות קו 2 של הרכבת הקלה שמגיעים לתחנת "Burj Khalifa/Dubai Mall", הנמצאת ממש ליד המגדל.

טיפים והמלצות על הבורג' חליפה ממטיילים שכבר ביקרו שם

  • "המבנה הכי מרשים שראיתי! העיצוב העתידני נראה כמו חללית שנחתה באמצע המדבר".
  • "התצפית מהקומות הגבוהות מטורפת! אפשר לראות את כל דובאי מלמעלה כולל האיים המלאכותיים".
  • "תורים ארוכים מאוד בקופות הכרטיסים. עשו לעצמכם טובה והזמינו כרטיסים מראש באינטרנט כך תוכלו לחסוך את ההמתנה הארוכה.
  • "המחירים יקרים אבל החוויה שווה כל שקל, פשוט תיירותי ומרשים מאוד".
  • "עליתי עד לקומה 124, הנוף מהמרפסת החיצונית פשוט לא נגמר ונשקף למרחק רב".
  • "הסיור למגדל היה מעניין וסיפר על ההיסטוריה והבנייה של הבניין".
  • "ואווו הבורג' ח'ליפה הוא פשוט חייב ביקור כשנמצאים בדובאי! אחת האטרקציות הכי מגניבות".
  • "יש להגיע מוקדם כי התורים ארוכים, וכדאי לקנות כרטיס עם גישה מהירה".

נקודות חשובות במדריך