גני קוקנהוף

המדריך השלם לביקור בגני קוקנהוף המדהימים שליד אמסטרדם!

כל מה שצריך לדעת על ביקור בגני קוקנהוף המרהיבים הסמוכים לאמסטרדם. מה אפשר לראות? איך מגיעים לשם? כמה עולים כרטיסים? ומהן שעות הפעילות? כל זה ועוד, במדריך השלם הבא.

מאת: אורי צור

גני קוקנהוף שבהולנד (Keukenhof) הם בין האטרקציות התיירותיות המפורסמות והמרהיבות ביותר בעולם. מדי שנה, במשך כחודשיים בלבד (השנה ב-2024, זה יהיה בין ה-21 במרץ ועד ה-12 במאי 2024) נפתחים הגנים למבקרים ומציעים חוויה צבעונית וייחודית של פרחים רבים ובעיקר פרחי הטוליפ (Tulip) המפורסמים של הולנד. מיליוני תיירים מכל העולם מבקרים בגנים מדי שנה וביניהם גם מטיילים רבים מישראל שלא רוצים להחמיץ את החוויה.

הגנים, שממוקמים כ-45 דקות נסיעה מאמסטרדם, נחשבים לגינת הפרחים הגדולה בעולם ומדי שנה נשתלים בהם מיליוני פקעות חדשות. הגנים מתפרסים על פני שטח עצום ובהם שבילים, נחלים ואגמים המוקפים כולם בערוגות פרחים מוקפדות ומושקעות. כמו כן, ישנו פארק שעשועים המתאים לילדים, אגם ברבורים, פינות האכלה ואטרקציות שונות המתאימות למשפחות עם ילדים.

מה אפשר לראות ולעשות בגני קוקונהוף?

טחנת הרוח קוקנהוף מולן, שנבנתה ב-1892, היא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בגנים. המבקרים יכולים לטפס על המדרגות התלולות לקומה העליונה של הטחנה וליהנות מנוף מרהיב של שדות הפרחים המקיפים את האתר. כאשר יש מספיק רוח, הטחנה תסתובב ותהפוך למראה קסום עוד יותר.

אירוע שנתי נוסף שמומלץ לא להחמיץ הוא "התהלוכה הפורחת" הנערכת מדי שנה ב-20 באפריל. האירוע כולל מרכבות פרחים ענקיות העוברות מנורדווייק לליסה, דרך שדות הפרחים היפים של הולנד. הצופים יכולים ליהנות מהתהלוכה הצבעונית גם מתוך גני קוקנהוף.

עוד אטרקציה פופולרית היא התצוגות האינסטגרמיות, שמשתנות מדי שנה וכוללות מיצבים כמו שמלת כלה מכוסה פרחים או שלט "אהבה" ענק. זה המקום המושלם לצילום תמונות מרהיבות לרשתות החברתיות.

בנוסף, המבקרים יכולים לשוט בסירת הלחישות על האגמים מסביב וליהנות מנופים יפיפיים של שדות הפרחים באזור ליסה. חוויה רומנטית ומיוחדת שכדאי לנסות. כל אלו הם רק חלק מתוך כלל האטרקציות של הגנים אבל ההנאה העיקרית מהביקור היא פשוט לטייל ולהתפעל מהיופי המדהים של הפרחים.

היכן ממוקמים הגנים? ומהי הדרך הנוחה ביותר להגיע לשם?

גני קוקנהוף ממוקמים ליד העיר ההולנדית ליס (Lisse) במרחק של כ-40 דקות נסיעה בלבד מאמסטרדם. אלו הם הדרכים להגיע לגנים. הפארק ממוקם בין הערים האג ואמסטרדם. ניתן להגיע לפארק בקלות ברכב פרטי או באמצעות התחבורה הציבורית.

ישנם קווי אוטובוס רבים המגיעים לפארק. אם אתם מגיעים מאמסטרדם לקוקנהוף, הדרך המומלצת ביותר היא לקחת מהתחנה המרכזית באמסטרדם את אוטובוס מספר 397 לשדה התעופה, ומשם להחליף לאוטובוס מספר 858 (Keukenhof Express 858) שייקח אתכם עד לפארק.

כרטיסים ומחירים

מחיר הכרטיסים לגני קוקנהוף נכון ל-2024 עומד על כ-20 יורו למבוגר (מעל גיל 18) וכ-9 יורו לילד בין הגילאים 4-17 (ילדים מתחת גיל 4 יכולים להיכנס בחינם). כדאי לזכור שמדובר באחת האטרקציות הפופולריות ביותר בהולנד והמקום עמוס במבקרים בכל שעות פעילותו והתורים בקופות הכרטיסים ארוכים ביותר. לכן, הדרך המומלצת והפופולרית ביותר כיום, היא לרכוש כרטיסים לקוקנהוף באמצעות האינטרנט מראש, לפי תאריך ושעה מדוייקים, וכך להגיע ולעקוף את התור בקופות.

ישנם אתרים רבים המציעים רכישת כרטיסים לקוקנהוף באינטרנט שיחסכו לכם את ההמתנה בתור בקופות. אחד הפופולריים ביותר מביניהם, הוא האתר הבא המציע כרטיסים לקוקנהוף ללא המתנה בתור. אחד היתרונות באתר, הוא האפשרות להוריד את הכרטיסים ישירות לטלפון הנייד ללא צורך בהדפסת הכרטיסים. פשוט מציגים את הסמארטפון בתור המהיר, ונכנסים.

כמו כן, מכיוון שהגנים מרוחקים מאמסטרדם, רוב התיירים בוחרים לשלב את הכרטיס עם הסעה מסודרת מאמסטרדם ולחסוך את הטרטור בתחבורה הציבורית. תוכלו למצוא הסעה + כניסה לגנים באתר הבא. במידה ואתם בוחרים בכרטיס לקוקנהוף כולל הסעה מאמסטרדם, ההסעה יוצאת מאיזור מרכזי באמסטרדם בכתובת Overhoeksplein 51, 1031 KS, Amsterdam. פרטים נוספים, תמצאו באתר.

כל אפשרויות הכניסה לגני קוקנהוף

דרכי הגעה

הזמן הטוב ביותר לבקר בגני קוקנהוף הוא בחודש אפריל. זוהי העונה שבה הצבעונים מלבלבים. הגנים פתוחים השנה מה-21 במרץ ועד ה-12 במאי 2024.

מומלץ להגיע לגנים מוקדם ככל האפשר, עם פתיחתם בשעה 8 בבוקר, כדי להתחמק מהקהלים הגדולים שמגיעים מאוחר יותר. בסופי שבוע ובחגים הגנים הומי אדם במיוחד.

על מנת ליהנות מהביקור במלואו, כדאי להקציב לפחות 3 שעות לגנים, בנוסף לזמן הנסיעה. אם מבקרים ביום שישי בבוקר, כבר בשעה 10 יש תורים לחלק מהאטרקציות הפופולריות.

טיפים והמלצות על גני קוקנהוף ממטיילים שכבר ביקרו שם

  • הביקור בגני קוקנהוף היה חוויה מדהימה! הפרחים והצבעים היו מרהיבים. המלצתי היא להגיע מוקדם בבוקר כי הגנים מתמלאים במהירות. גם כדאי לקחת נעליים נוחות כי יש המון הליכה. אנחנו בילינו שם כמעט חצי יום ונהנינו מאוד".
  • "וואו, גני קוקנהוף היו פשוט גן עדן! כמות הפרחים המדהימה והריחות הנפלאים גרמו לי לחייך כל הזמן. גם נהנינו לטייל בין הביתנים והאגמים ולצלם תמונות יפיפיות. המלצה שלי לכולם שרוצים לבקר – אל תחמיצו!"
  • "הביקור בגנים היה חלום שהתגשם עבורי. אוהבת מאוד פרחים וטבע, ופשוט הייתי בגן עדן כשהלכתי בין הפרחים והצבעים. הגנים מטופחים ומתוחזקים יפה, ויש מבחר עצום של זני פרחים. המלצתי – אל תחמיצו את הביקור!"
  • "הביקור בגני קוקנהוף היה אחד השיאים של הטיול שלנו בהולנד. הגענו עם הילדים, וכולם, קטנים וגדולים, נהנו והתלהבו מהיופי והפאר של הגנים. יש המון לראות ולגלות, ואפשר לבלות שם בקלות חצי יום תוך כדי טיול נעים."

נקודות חשובות במדריך