איך תצליחו לשריין כרטיסים לציור הסעודה האחרונה המפורסם בכנסיית סנטה מריה דלה גרציה במילאנו?

אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר במילאנו היא ציור הסעודה האחרונה של דה וינצ'י הנמצא בכנסיית סנטה מריה דלה גרציה. זהו אחד הציורים המפורסמים ביותר של לאונרדו דה וינצ'י ואחד מציורי הקיר המפורסמים ביותר בעולם בכלל.

הכנסייה ממוקמת במילאנו ונחשבת למבנה מרהיב ולאחד היפים ביותר בעיר. הכנסייה הופגזה וניזוקה קשות בהפגזות הבריטים והאמריקאים במהלך מלחמת העולם השנייה, אך למרבה ההפתעה, הציור של דה וינצ'י נשאר שלם במלואו וכיום הוא אחד ממוקדי המשיכה הגדולים בקרב התיירים במילאנו.

מכיוון שהכניסה למקום מוגבלת לכמות קטנה של מבקרים ומפני שמדובר באטרקציה כה פופולרית ומבוקשת, יש צורך להזמין כרטיסים זמן רב מראש, אחרת, לא יישארו כרטיסים פנויים. ניתן גם לשלב כרטיסים לכנסייה ולציור יחד עם אטרקציות נוספות במילאנו.

ישנם אתרים רבים המציעים כרטיסים לכנסייה הפופולרית באמצעות האינטרנט  שעוקפים את התור וכוללים גם סיור מודרך. מומלץ לבחור באתר מוכר וידוע שמציע אפשרות של כרטיסים דיגיטליים שאין צורך בהדפסת הכרטיסים (פשוט מציגים את הסמארטפון בכניסה), ותמיכה טובה וזמינה בכל שעות היממה.

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים כרטיסים לציור הסעודה האחרונה במילאנו?

 

הסעודה האחרונה של ישו, שהייתה הפעם האחרונה בה סעדו יחדיו ישו ותלמידיו, היא נושאם של ציורים רבים של ציירים שונים. אחת התמונות המפורסמות ביותר של הסעודה האחרונה היא של לאונרדו דה וינצ'י, המתארת את הסעודה האחרונה עצמה. התמונה צוירה על קיר הרפקטוריום במנזר הדומיניקני בכנסיית סנטה מריה דלה גרציה במילאנו. סעודה זו בה נכח ישו הייתה ככל הנראה סדר פסח. 

בציור מתוארים ישו ושנים עשר שליחיו בסעודה שבה אמר ישו לתלמידיו כי יש ביניהם בוגד וכי הוא עצמו ימות. בסעודה זו גם אמר ישו לתלמידיו לאכול מלחם הקודש ולשתות מהגביע הקדוש כי הלחם הוא גופו והיין הוא דמו, אך בציורו של לאונרדו לא נמצא גביע. הכנסייה והמנזר הדומיניקני של סנטה מריה דלה גרציה הוכרזו בשנת 1980 כאתר מורשת עולמית וההכרזה כללה התייחסות מפורשת לציור.