איך תוכלו להיכנס בקלות ובמהירות לקאזה באליו של גאודי בברצלונה?

קאזה באליו (או קאזה באטיו – "Casa Batlló") הוא אחד מהמבנים המפורסמים ביותר שתיכנן גאודי ויחד עם קאזה מילה או קאזה ויסנס, הוא אחד מהאטרקציות התיירותיות המבוקשות ביותר בקרב התיירים בברצלונה ואהוב מאוד גם על התיירים הישראלים הרבים המגיעים לעיר.

המבנה, הממוקם ברובע אישמפלה התיירותי בלב ברצלונה, נבנה בשנת 1877 ולאחר כמה שנים שופץ ע"י גאודי. ב-1995 בעקבות הביקוש הרב, נפתח הבניין למבקרים והפך לאחת האטרקציות הידועות ביותר בברצלונה. ישנם סוגים שונים של כרטיסים לקאזה באליו הכוללים בין היתר כניסה מוקדמת, כניסה לילית, כניסה הכוללת מופע תיאטרון ועוד.

חשוב לדעת שזהו אחד האתרים העמוסים ביותר בברצלונה והכניסה למקום עמוסה בכל שעה במהלך היום. התורים בכניסה יכולים לעיתים להימשך זמן רב ואחת הדרכים הטובות והמומלצות להימנע מההמתנה, היא באמצעות רכישת כרטיסים מראש באינטנרט, ובכך לחסוך את התורים בקופות הכרטיסים ולעקוף את התורים.

ישנם אתרים רבים המציעים כרטיסים לקאזה באליו באמצעות האינטרנט. מומלץ לבחור באתר המציע אפשרות של כרטיסים דיגיטליים הניתנים להורדה ישירות לטלפון הנייד מבלי הצורך להדפיס את הכרטיסים ובתמיכה טובה וזמינה בכל שעות היממה.

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים כרטיסים לקאזה באליו?

 

קאזה באליו (בקטלאנית: Casa Batlló – "בית באליו") הוא בית מגורים ברובע אישמפלה בברצלונה, בירת קטלוניה שבספרד. המבנה ממוקם בשדרת גרסיה (Passeig de Gràcia) מס' 43, ומהווה חלק מגוש הבניינים המכונה "תפוח המריבה" (L'Illa de la Discòrdia), שזכה לשמו בשל העובדה ששוכנים בו בתים של מספר אדריכלים מודרניסטים. בשנת 2005 הוכרז המבנה, יחד עם מספר מבנים נוספים של גאודי ברחבי ברצלונה, כאתר מורשת עולמית.

המבנה הוקם בין השנים 1875-1877 ומאוחר יותר נרכש על ידי ז'וזפ באליו אי קאסנובס (Josep Batlló i Casanovas) שעל שמו הוא קרוי. בעל הבית החדש שקל בתחילה להרוס את הבניין ולהקים מבנה אחר תחתיו, אך הוא שינה את דעתו, ופנה אל האדריכל הקטלוני אנטוני גאודי על מנת שיעצבו מחדש. העבודות התקיימו בין השנים 1904–1906. המבנה עוצב בסגנון המודרניסטה, ונותר ברשותה של משפחת באליו עד שנמכר ב-1954. הוא החליף מספר ידיים ושופץ בשנים 1970 ו-1999. ב-1984 הותקנה בחזיתו של הבניין תאורה חשמלית המאירה אותו בשעות הערב, וב-1995 נפתח חלק ממנו לציבור הרחב.